20.06.2008 Mental träning.

Sitter på jobbet, tittar på klockan. 6 timmar avklarat - 9 timmar kvar. Jag är trött. Jävligt trött. Hela kroppen skriker efter sömn. Jga har sovit för lite. Blir ju inte så många timmar inatt.
Jag skulle inget annat vilja än att bara lägga huvudet mot bordet och somna. Skulle inte ta många sekunder.. Men ju mer jag tänker på hur trött jag är, ju mer motiverar det mig. Som något sorts mentalt träningspass. Jag SKA vara vaken. Jag SKA inte somna. Jag FÅR inte somna och Jag VILL inte somna. Varje gång jag tänker på att sova säger jag till mig själv "STOPP!". För att rensa ur och börja tänka på något annat. Undrar hur många stopp jag kommer behöva på 9 timmar. Ibland är man så trött att man inte kan hålla tillbaka sömnen men situationen blir livshotande om man somnar. Då är det bra att ha ett beprövat sätt. Te x "STOPP!".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback