25.06.2008 Tar du ansvar för din egen prestation?

Visst är det lätt att skylla på saker. Skylla sina egna dåliga prestation på andra människor, åå omständigheter "utanför din kontroll".
Ju mer man ser på det ju mer tänker man på vilken svaghet det utstrålar. En svaghet som säger att här har vi en människa som inte vill ta ansvar för sina egna prestationer. Det är med andra ord ganska lätt att utläsa vilka som är vinnare och vilka som är förlorare.
Svarar man Ja på denna fråga är man mästan uteslutande en vinnare, oavsett vad som står i resultatlistan: "Gjorde jag mitt bästa idag, gav jag 100% eller känner jag att jag skulle kunna gjort annorlunda och presterat bättre"

Framgångens hemlighet är att aldrig släppa målet ur sikte. Att ta ansvar för sina egna prestationer och att det viktigaste inte är inte alltid att just nå sina mål, utan att veta att man presterade 100% för att lyckas. Ibland räcker det. Ibland inte. Men gör man alltid sitt bästa så kommer man endå känna att man uppnådde något - Känslomålet. Att det kändes förbannat bra.



Och med det säger vi.. Godmorgon bloggen

Kommentarer
Postat av: Anita

Ja så är det ju, men ack så svårt det är att inte skylla sina misslyckanden på omgivningen. Det kräver verkligen max fokus hela tiden. Inte alltid jag orkar iaf!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback