09.09.2008 Lindas matmode.

Till frukost denna härliga tisdag serverades det vatten, fil, någon sorts flinga, jordgubbssylt och 2 mackor med skinka och gurka (inget smör eller annan skit).
Frukost god nog åt en gudinna.


Till lunch blev det rotfruktsgratäng med tomat, champinjoner, paprika och fraiche. Till det en saftig laxfile (lite missbildad)och isbergssallad.


Till middag blev den dyra tiden knapp så jag slängde ihop en skinksallad med alfalfagroddar och keso. Mycket smakrikt och nyttigt..


Kvällsfikat består om en liten stund utav samma mål som vid frukosten.
Är det inte härligt med mat så säg?


Idag klättrades det i 2 timmar och jag satte 2 nya leder på onsight. ("Monochrome Monologue"
 och "Alltid felvänd") Kunde inte kännas bättre. Fick tejpa fingrarna då jag råkat dra sönder skinnet vid boulderingen i helgen. Men vad är väl lite skinn på fingret mot att klättra som en gud? ;-)
Nästa gång är jag grymt laddad inför uppgiften att klara hela "Madre de dios" på red point. Kom upp till sista fjärdedelen men överhänget var för stort så jag orkade inte riktigt enda upp. Skulle troligen gått lättare om det inte varit för att jag klättrar över 1 ½ timme redan och krafterna börjat sina.
Löpning dagen till ära. 10km blev det men halsen hängde inte riktigt med andningen så det var samma som i söndags, hålla tillbaka en del. Känns som att jag kommer ligga i en stenhård förkylning imorgon. Men förhoppningsvis inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback