23.03.2008 Blondinbella vs bittra Svenssons 10-0

Många hatar henne, många älskar henne. Jag tillhör den senare skaran.  För vem skulle inte vilja börja sin karriär i tonåren. Veta att man har en framtid.  Gå gymnasiet med ett mål, ambition och verkligen veta vad man har, och framförallt - vad man kan få.
Att tjäna pengar på att skriva om sig själv, göra reklam och kunna sälja sig själv på ett snyggt sätt. Och det viktigate: ha ett sådant enormt stöd och tilltro från sina föräldrar. Det är grymt! Hon är smart, ser okej ut, verkar ha bra vänner, står för sin åsikter,har flyt, ja det mesta alla människor vill ha. Och det är så jävla roligt att läsa alla bittra påhopp. Och vilka är det som gör dessa försök till slagstarka och Politiskt korrekta påhopp; Bittra jävla Svenssons som inte har något annat att störa sig på än en 17åring som shoppar för 10tusen i månaden, är sveriges största mediaväsen och har ett förbannat flyt i livet.
Är det ingen annan som ser komiken i det hela? Den typiska svenska avundsjukan, och det ständiga "tjänar du mer pengar än mig på mindre arbete så hatar jag dig". Haha. Patetiskt.
Jag säger bara: Blondinbella vs bittra Svenssons 10-0.
Heja Bella!

image47

Nu ska jag ge mig ut på en långpromenad i solen. Sen blir det tvätta och städa för hela slanten.

Kommentarer
Postat av: Noak

Att hon antagligen bryter mot marknadsföringslagen (och dessutom får mutor för att skriva om olika produkter) kan också vara en förklaring till att folk ogillar människan.

Men visst, nästan alla tjejer jag känner ogillar henne. Att en 17-årig stockholmare - som dessutom är blond! - drar in stål på att skriva taffliga texter om mode, det sticker förstås i ögonen på en del.

Rätta mig om jag har fel, men är det inte typiskt tjejer att vara missunnsamma mot varandra? Har svårt att se att en manlig modebloggare skulle skapa lika upprörda känslor, varken bland killar eller tjejer. Kan förstås ha fel.

2008-03-23 @ 18:49:34
Postat av: Fia

Håller med! Hejja Bella!

Postat av: Fitty

Jag hatar henne inte pga av hennes inkomst utan för hennes infantila mentala kapacitet. En korkad mediahora. Naturligtvis så skall det spelar med jantelagskortet så fort någon anser sig vara utsatt för kritik. Infantil var ordet.

2008-03-23 @ 19:24:10
Postat av: Annso

Jag hatar inte blondie.. jag tycker hon har gjort det bra som har lyckats starta ett lyckat företag som drar in sjukt mycket pengar på sitt intresse.. Dock så tycker jag att hela sammanhanget är trist.. hur hela samhället fungerar, där folk aldrig blir nöjda.
Och om man (som blondie) shoppar för 10000/vecka (eller var det månad? hon själv var inte säker..inget direkt förtroendegivande intryck) så är det inte saker som man verkligen behöver utan ett begär som man behöver fylla. Det enda hon har att säga om sin shopping är att det gör henne glad.. och visst jag missunnar ingen att vara glad, men jag skulle bli glad av att använda droger med.. =/
Och problemet är väl även att de tjejer som läser de här bloggarna (med mer, absolut inte bara bloggarnas fel!) vill också (läs känner sig tvungna) att ha samma stil för att vara någon, för om man inte är någon, om man inte syns som individ, så finns man inte.. vilket resulterar i lån och skulder eller stressande för att hinna jobba så mycket som möjligt eller kolaps...
Faktum är ju att den psykiska ohälsan har ökat.. och dagens sammhälle gör det inte direkt lättare för dem..

Det här är en typisk grej för dagens samhälle, jag blir helt rädd av att läsa det..:
"En undersökning visar att majoriteten av den svenska befolkningen hade hellre valt att ha 20.000 kr i inkomst om alla andra hade 10.000 i stället för att ha 30.000 om alla andra hade 40.000 (priserna skulle vara som de är idag) Vilket visar att det spelar ingen roll vad man har bara det är bättre och flådigare än det som grannen har.."

Men jag tycker inte att det är fel att tjäna pengar och att spendera dem.. utan sättet det görs på.. Att hela tiden sträva efter något som är bättre, istället för att stanna upp och fundare på vad vi faktiskt har och vara nöjda med det!

2008-03-23 @ 22:09:47
URL: http://ansj.blogspot.com
Postat av: Annso

oj vad långt det blev.. ;)

2008-03-23 @ 22:10:14
URL: http://ansj.blogspot.com
Postat av: terese

Tjena tjena! Hur går det med hästeriet nu. Rider du ngt eller? Såg att du hade planer på att skaffa häst längre fram.

2008-03-24 @ 09:34:56
Postat av: Kattis

Jag håller med dig - hon imponerar faktiskt på mig. Sådant driv är det inte många 17-åringar som kan skryta med. De flesta sitter hemma och beklagar sig över läxor, hon tjänar multum. Heja Bella!

2008-03-24 @ 10:55:35
URL: http://haut.nu
Postat av: Teddan

Jag har faktiskt inte läst hennes blogg öht, mycket för att mode inte intresserar mig för fem öre. Men det innebär inte att jag hatar eller ens ogillar henne, jag har ju för bövelen inte ens koll nog att tycka nånting. Men det är väl kul för henne att det går bra, hoppas bara att det inte stiger henne åt huvudet. Om hon nu bryter mot några eventuella lagar så får väl våra kära lagstiftare ta tag i det då, det ska väl alla andra jävla svenssons skita blankt i. Dom fattar förmodligen inte vad lagstiftningen innebär iaf, precis som jag alltså. Sen är hon trots allt bara 17 år, man kan inte begära för mycket. Är hon smart eller är hon dum? Ja det lär ju framtiden få utvisa, hon har fortfarande mycket kvar att lära. Oavsett vilket så berör hon människor, även om de flesta inte vill erkänna det. Men folk tycker, då har man på ett sätt lyckats.

2008-03-24 @ 14:08:43
URL: http://themaestro.blogg.se
Postat av: Noak

Teddan:
Så "vanligt" folk får inte ha åsikter om eventuella lagbrott som andra begår?
Och tar man sig tid att läsa artikeln så förstår man antagligen vad marknadsföringslagen är och vad den är till för.
För övrigt är jag tveksam till att det är lagstiftare som utdömer straff...

2008-03-24 @ 16:52:56
Postat av: Teddan

Noak:
De flesta tar sig inte tid att läsa artiklar, utan tolkar det som dom själva vill. Det är iaf mina erfarenheter av folk i allmänhet. Jag är inte alltid så bra på att läsa allt ingående, men då håller jag å andra sidan käften i just dom frågorna.
"För övrigt är jag tveksam till att det är lagstiftare som utdömer straff..." Jaja din lilla ordmärkare...
Men visst bottnar allt skitsnack om henne i avundsjuka från folk, det är jag helt övertygad om.

2008-03-24 @ 17:19:20
URL: http://themaestro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback