17.08.2008 Utebliven backe?




Då har man varit uppe i lite över en timme. kom hem vid halv ett inatt från midnattsloppet och ställde klockan tidigt för att dra mig till Hammarbybacken på lite backträning. Men när jag tittar ut genom fönstret ser jag ett problem. Det SPÖRENGAR ute. Vilket göra att den lervällingen är omöjlig att knata uppför. Dessutom öppnar liftarna för cykelåkarna kl 12 och är igång hela dagen så det finns inga tidsmarginaler. Det är alltså nu eller aldrig. Och det blir aldrig i det här fallet. Känns grymt snopet när jag pallart mig upp, packat väskan och sitter här ombytt.
Får ta igen det någon dag framöver med bättre väder och inga cykelåkare.

Loppet igår då. Jodå. Det var ju vägsniglarnas paradis. Mer behövs inte sägas och till nästa år ska jag vara lite smartare vid val av startgrupp så man inte får 3000 gående kärringar framför sig i sofiabacken. Det blev ett sjukt sick-sackande men det var ju snarare en folkfest än ett lopp så jag hade roligt :-) Värmde upp med att spela Buzz men Ted, Madde och Steffe och sen satt jag och garvade åt när dom spelade Wii fit,bowling och allt vad det nu var.
Både Madde och Steffe hakade på utmaningen att springa loppet dom också nästa år. Vi får väl se hur det blir med det ;-)
Imorgon börjar ju mitt PT-updrag med Madde. Jag ska nämligen få henne att springa 5km. Ute.

Jaha  vad ska man ägna dagen åt nu då? Uteträning verkar det ju inte kunna bli. En sväng till västertorp på lite spinning i eftermiddag kanske, men ju får jag väl krypa ner i soffan med någon bra film så länge.



Kommentarer
Postat av: Ylvan

Alltid kul att se att nån läser vad man skriver ibland! :)

Jag är väldigt avundsjuk på din kommande Nepalresa! Om du vill ha lite tips på guider och liknande så får du höra sv dig. Angående packning och annat tänkte jag göra ett sista reseinlägg med allt vi borde haft med oss, aldrig fick använding för och sånt vi borde gjort etc.

Kul att du har katter och gillar Winnerbäck också. Precis i min smak! ;)

Postat av: Madde

Hmm..stackars mig!!!

2008-08-17 @ 12:23:13
URL: http://nikkinin.blogg.se/
Postat av: Teddan

Hahahaha... Madde springa...lycka till säger jag bara...

2008-08-17 @ 12:25:18
URL: http://themaestro.blogg.se/
Postat av: terese

tack för komplimangen! =D Härligt att loppet gick bra och tur att vädret var bättre än idag.

2008-08-17 @ 13:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback