27.06.2008 Thing up, think big, think positive!

Idag ska vi bara tänka positivt, ty den positiva tänkaren ser det osynliga, känner det ogripbara och uppnår det omöjliga.
Igårkväll hamnade jag i nån negativ svacka och jag vet precis vad det beror på. Något jag egentligen borde ge blanka fan i att grubbla över men det är svårt att bli nöjd när man väntar mirakel. Så idag ska jag försöka att bara tänka positivt, vilket är lagom lätt när halva ens vakna tid tillbringas på jobbet. På tal om jobbet så är Jess sjuk idag. Eller sjuk, hon har blivit trampad på hälen av sin häst. Snacka om att hon lider av konstant olycksotur när det gäller skador och Juppe.

Nej nu är det väl dags att börja fånga dagen.  En positiv attityd kanske inte löser allt, men den kommer irritera tillräckligt många människor för att göra det värt det ;-)



Bilden hittad på summitpost. Jag bara myser av att titta på den. Bildtexten var: "Only the sky is the limit"

Kommentarer
Postat av: Carro

SV: jaa, de va gott, haha. men de är en blandning på allt.. dessutom, om man blandar yougurt och mjölk,l då skär sig mjölken. haha ;)

Postat av: Evisen

Härlig bild! Ja det är sant, en positiv attityd är bra! Tack för besöket! Synd att det tar så lång tid bara, vill ju köpa häst nu...! Hälsa syrran, vet hur ont det gör att bli trampad!

2008-06-27 @ 10:54:49
URL: http://www.metrobloggen.se/evisen
Postat av: Magda

Jag vet inte om jag tipsat dig om filmen "Touching the Void" - annars gör jag det nu! Helt fantastisk, och mycket fängslande, film om ett verkligt klättraräventyr som gick åt helvete och hur killarna sedan - mot alla odds och tack vare en vilja av järn och en fantastisk förmåga att sätta upp delmål och sedan jobba mot dem - vänder det till en framgång.



En film jag inte kan sluta tänka på!



Länk: http://www.imdb.com/title/tt0379557/

2008-06-27 @ 11:49:21
URL: http://www.welldyermaker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback