03.11.2008 När förutsättningarna inte är som dom borde..

Distans: 18,00 km 
Tid: 01:50:49  
Snitt: 6:09 min/km 


Idag gick allt på sparlåga. Mysslyckat, segt och en mental grillning. Katterna har röjt inatt så jag har sovit ganska dåligt. Vaknat ett par gånger av att jag badat i svett och inte kunnat somna om. Imorse försov jag mig så jag kastade i mig två små mackor, klädde om och drog iväg. Redan efter 6km var pulsen på tok för hög trots att tempot var 30sek/km slöare än vad det brukar vara. Bristen på vätska och energi var ett faktum. Hållet kom som ett brev på posten och jag försökte parera genom att stätta i mig 2 av flaskorna från mitt bälte. Jävla mög. Det är ju bara en droppe i dom där små flaskorna. Jag blev bara mer och mer törstig samtidigt som jag kände att jag inte hade någon energi alls att ta utav. Kan väl inte direkt säga att jag ätit speciellt bra i helgen. När man jobbar helg orkar man helt enkelt inte riktigt bry sig i att äta.
Funderade på att ge upp. Att ta ett misslyckande. Men så blev det givetvis inte. Jag plågade mig runt årstaviken och när jag kom över till tanto knarkade jag dextrosol på löpande band för att komma framåt.
Skam den som ger sig. Den här rundan lärde mig massor. Framförallt att inte underskatta att äta och dricka innan man ger sig ut. Vara laddad med energi. Är magen glad så är kroppen glad.
Traskade in på en cafe vid hornstull och satte i mig ett par stora muggar vatten innan jag hoppade på t-banan mot fruängen.
Väl hemma blev det en lång skön stretch, en dusch och framåtstupa sidoläge i soffan.
Men jag ska inte vara bitter. För 6mån sen kunde jag inte ens springa 200m till bussen...



Kommentarer
Postat av: Jossan

Fy fan vad bra kämpat tjejen. Du är bäst vet du det!

Men tänk på att förbereda lite bättre nästa gång, vill inte ha dig svimmandes av utmattning nåstanns runt årstaviken..

Postat av: Jocke

Det är mycket up and downs inom löpning. Bara på´t igen!

2008-11-05 @ 04:45:37
URL: http://runandroxtothetop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback