06.11.2008 Fartlek och visdomständer.

  
Distans: 8,20 km 
Tid: 00:45:51  
Snitt: 5:35 min/km 


Imorse när jag vaknade började jag med att snubbla och köra en volt över soffan. Efter det vinglade jag ut i hallen och lyckades slå i både väggarna + badrumsdörren. Var så förbannat yr. Kändes som att någon tagit bort delar av mitt balanssinne. Yrseln fortsatte fram till lunch innan den delvis avtog men inte ens när jag slutade jobbet kunde jag gå på en rak linje. Skumt.
Saksamma. Dagens träning blev ett fartlekspass. 2km uppvärmning i ca 6:00 tempo och sen 4,2 km rent bus. Hade riktigt roligt när jag utmanade mig själv till att göra små spurter och bara jazza loss lite. Farten finns ju inte riktigt där men den kommer ju eftersom. Högsta uppnådda temp var 4:40
Avslutade med 2km i 6:00 tempo.
Det kändes rätt bra idag. Roligt var det iallafall. Avslutade med löpskolning. Man får ju inte glömma att sköta sig nu när man är med i
Nix utmaning.

Skyndade mig till västertorpshallen då jag tänkte haka på Niki´s spinning. Den maniske lille fransmannen. Tydligen hade mitt träningskort gått ut. Snopet. Men jag lovade ett förlänga det nästa gång jag kom dit så jag fick gå in på nåder. Givetvis var den förbannade lilla mannen sjuk och en seg tant var stand in. Suck. Jag är ingen sucker utav spinning men när Niki driver en till att pressa sig själv över gänsen, då är det härligt. Idag blev det någon halvseg intervallhistoria. Nej det var en stor besvikelse. Ägnade timmen åt att planera för hur jag ska lägga upp träning i fortsättningen. Efter jul måste jag börja med Hammarbybacken. Den kommer bli min död...

På tal om inget. Mina visdomständer smyger sig fram. Irriterat tandkött är resultatet och jag ber till alla högre makter att det reder sig själv med tänderna då jag inte är sugen att slänga pengar på att gå till lilla polacken på drottninggatan för att få någon geografisk utgrävning i käften.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Härligt sprunget tjejen!

Postat av: MarathonMia

Join the "Hata visdomständer Club" Min växer 1 mm per år och tand. Ajajajajaj.

2008-11-07 @ 16:33:16
URL: http://marathonmia.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback