12.11.2008 Västerbron - You make me think that I could fly if I try..

Distans: 15,25 km 
Tid: 01:33:24  
Snitt: 6:07 min/km 



Igår var det träning med IF Linnea igen. Tänk va en brojävel i pissregn tillsammans med ett gäng löparnördar kan få humöret i topp. Det där behövde jag.
Vi började med uppjogg från tanto över till brofästet på norrmälarstrand där vi i samlad trupp körde löpskolning med ledring utav
coach Allan.
Min första gång nånsin över bron och det enda jag tänkte på var den där tjatigt mysiga låten utav Laakso. Sen skulle någon form utav intervaller ta fart. Jag beslutade mig för att gröta ihop allt till ett pass istället då jag misstänkte att det inte skulle vara speciell skillnad fartmässigt..
Sagt och gjort. Efter ytterligare 6 vändor över bron kände jag inte riktigt av mina vader längre. Det blev ju ett ganska ensamt pass där ute eftersom alla körde på i sin egen takt. Men vad gjorde det när man hade häliga Mia och Ken som hejade på för fulla muggar vid varje möte.
Joggade tillbaka med Helena och en snubbe av sorten okänt namn.
Väl tillbaka hade jag vissa problem med gångstilen då min kropp inte riktigt ville samarbeta. Idag lyser trängensvärken med sin närvaro. Sånt gillar vi. Det är väldigt sällan jag får träningsvärk så när den väl dyker upp är det bara att passa på att njuta.

Slänger in låten jag hade på hjärnan. Laakso  - Västerbron. Men akta er. Den sätter sig som en igel..




Kommentarer
Postat av: Jossan

härligt sprunget tjejen!!

Postat av: Joel

Bra jobbat! Måste vara skönt efter helgen :)

2008-11-12 @ 11:46:43
URL: http://joljon.blogg.se/
Postat av: MarathonMia

Hahaha - din gångstil efter passet är nog det i särklass roligaste jag sett! Vilken bragd att få träningsvärk innan passet är slut liksom!

2008-11-12 @ 13:10:57
URL: http://marathonmia.blogspot.com/
Postat av: helena

Riktigt bra jobbat Linda!! Snubben vi sprang tillbaka med heter Fredrik (min svåger). Undrar om han vågar komma tillbaka?? ;)

2008-11-12 @ 13:54:09
Postat av: Linda

Jossan, Tack tjejen. Bra jobbat utav dig också.



Joel, Kanonskönt faktsikt.



Mia, Haha, benen fick en sån bisarr soppatorsk. Du skulle se hur jag går idag..



Helena, Fredrik, tyckte jag hörde det nämnas igår men mitt guldfiskminne var lite extrasegt där efter passet. Vi får se om han vågar sig tillbaka. Det lär han göra..

:-)

2008-11-12 @ 14:12:11
URL: http://ars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback