08.10.2008 Not a day late..

Söndagen avtjänades på anstalten jobbet och avslutades med en påse djungelvrål i soffan. När jag vaknade på måndagen var jag trött utav dygnsvänande och taskig sovtid. Men det var bara att snöra på sig dojjorna och sikta iväg mot bredäng. Trots cementfot så höll jag högre tempo än förra gången vilket givetvis straffade sig då jag fick stanna och flåsa en gång vid ca 8km. Men en gång är ingen gång och vädret gjorde ju sitt lyft för humöret. knappt 8 grader och strålande höstsol. Skogsspåret är verkligen tungt och jag körde 2 varv som vanligt. Verkar som att jag snart fått in en rutin på att klämma det där en gång i veckan. När man sen vänder näsan hemmåt känns asfalten förbannat plan under fötterna och steget flyter på i bästa kenyan-anda. 11,3km totalt.

Gårdagen blev ofrivilligt slapp. Hade helt tagit fel på tvättiden så dagens mest krävande moment blev att knalla bort till centrum för att köpa champinjoner. Tisdagkvällar består ju numera av den obligatoriska IF Linnealöpningen och igår var givetvis inget undantag. 4km uppvärmning och sen 11x200m intervaller på bana med 200m jogg imellan. Det var tungt och roligt. Jag var pigg och kände mig nästan lite busig. Känsan av samhörighet bland andra löpnördar är fantastisk. Jag älskar det.

Idag är dagen O. Dagen jag inte ens orkat tänka på. Känns likgiltigt. Idag ryker knölarna hos kirurgen. Vi får hoppas det går bra.
Idag blir det nog en vilodag. En lugn promenad och lite stretching låter som ett vinnande koncept.
Förkylningen känns lite mer påtaglig idag. Är morgondagens långpass i fara kanske? Hoppas inte. Jag har hur mycket spring i benen som helst. Bring it on bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback