27.10.2008 Skogssnigel på väg..

Distans: 11,60 km 
Tid: 01:08:49  
Snitt: 5:56 min/km 

Tog skogsspåret i Bredäng 2 varv. Så fort jag kom utanför dörren slog motvinden mig på käften och fortsatte med det vart jag än vände mig. Förbannat tungt idag. Backarna i spåret är fasen inte att leka med och får vanlig hederlig backträning att framstå som en solsemester. Att det dessutom var redigt halt pga det lilla lager med löv som täckte stigen gjorde att man fick spänna sig lite extra.
2ggr höll jag på att stupa i backen för att vristen bara vek sig. Jag misstänker att det beror på att jag knyter vänster sko för löst. Men eftersom min vänsterfot är lite bredare än högern så behöver den lite mer plats. Dessvärre får ju stabiliteten vika hädan en smula i det läget.

Kvällens klättring blev väl mest trams. Så fort vi kom in i hallen blev jag trött. Det var så extremt mycket folk. Vartenda rep var upptaget och det var ett jäkla liv. Nej. Där gick det inte att prestera något. Blev att haffa ett rep på 8m väggen och sen bara mala på några vändor i väntan på något bättre. Körde nån sväng på hörnet också sen beslutade vi oss för att det var lönlöst. 45min ganska bortslösade med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback