04.09.2008 Bergtagen.

Har inte skrivit något sen vi kom hem från Kebne och den fantastiska fjällvärlden. Tiden har bara rusat iväg och jobbet,klättring och förkylning har tagit alla mina krafter. Har också börjat fila lite på min hemsida som är planerad att vara uppe inom några veckor och då kommer jag också flytta över min blogg dit. Spännande. Medvetet utebliven konditionsträning den här veckan då jag känner mig lite risig i halsen  men 2 dagars klättring har det blivit och idag tänkte jag köra lite styrka på gymmet och se om jag vågar mig på lite lågintensiv cykling.
Att vara tillbaka på jobbet är alltid det värsta med att komma tillbaka till vardagen. Särskillt eftersom arbetsmoralen är likamed noll på det här stället. Jag kan väl inte precis glänsa själv på den punkten men jag är definitivt inte värst. Som det här med att komma i tid. Jag förstår inte hur i helvete folk kan komma undan med att komma försent varje dag. Och när man sen påpekar detta för cheferna så är dom endå för mesiga för att göra något åt det. Jag blir alltid på dåligt humör av att ens tänka på mitt jobb. Tänk om man kunde få bli ekonomiskt oberoende.Tänk er att slippa jobba, slippa bry sig, bara kunna ägna sig åt att leva på riktigt. Och den som säger att man inte kan köpa lycka för pengar kan troligen inte ens stava till lycka eller försöker bara vara drygäckligt djup.
Nej. pengar är lösningen mina vänner. Så nu ska jag återgå till knegandet ty dagens ekvation lyder:
Fler jobbtimmar = Mer berg till Linda.
Och denna vecka kammar vi hem 55timmar.


På väg upp för östra leden. Vi vände efter 3 timmar då det började snöa.


Middag i campet. Köttfärssås och pasta.


Tuolpagorni 1662möh.


Vårat tält i morgonsolen.

Kommentarer
Postat av: bänke-bus

kppa lycka för pengar? i helvete heller....

2008-09-04 @ 15:42:02
Postat av: bänke-bus

harkel ett förtydligande efter diskutionen i bilen...



sann lycka och ett rikt liv för mig är att omges av riktigt goda, ärliga och fina vänner och familjemedlemar.



Detta går ej att få för pengar.

Vad man däremot kan få för pengar är materiella ting, resor osv osv.



Men jag lever hellre i 100år av jobb och slit, med vetskapen att när jag kommer hem och är ledig, så har jag nära och kära att umgås med, än att jag har 100 mille på ett konto och en massa folk som bara vill åt mina pengar.



givetvis vore det trevligt med både ock. Men den sanna lyckan anser jag mig reda besitta. Och pengar har jag så att jag klarar mig.





Förövrigt tycker jag att editeringen "eller försöker bara vara drygäckligt djup." som gjort efter diskutionen i bilen är löjlig som få....

2008-09-04 @ 19:04:10
Postat av: terese

Härliga bilder =D

2008-09-04 @ 19:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback