12.09.2008 Trägen vinner.. Eller?

Jag är rätt seg idag. Styrkepass igår och det var fruktansvärt tungt. Med facit i handen skulle jag ha lytt mina ben och tagit en jogg istället. Men trägen vinner.
Vem är då denna Trägen? och vad vinner han egentligen?

TRÄGEN
Synonym till ordet trägen jag fick upp var:

  • Idog - matchar till 94 procent
  • Oförtröttlig - matchar till 90 procent
  • Uthållig - matchar till 76 procent
  • Envis - matchar till 66 procent

    Googlar man sen Idog så kommer denna bilden upp:

     Det här skulle alltså kunna vara trägen. Men frågan kvarstår, Vad vinner Trägen?
    Lars Winnerbäck menar i sin låt Elden att "Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp" Vilket man borde kunna tolka till att man direkt inte behöver vinna något specifikt, utan vinsten i sig är att inte förlora något.
    Om vi väljer att tolka det som Lasse så har lilla hunden indirekt inte vinnit något än. Men vem vet vad som händer när vindarna vänder..





    Idag är det 219 dagar kvar tills planet lyfter från Arlanda. jag brukar inte änska att tid ska gå snabbare eftersom tiden är en stor bristvara i mitt liv redan som det är. Men jag är snart böjd att göra ett undantag.
    Dags att börja spåna igenom planeringen lite mer. Väntar bara på en liten bekräftelse från ett guideföretag som kör Island Peak eller Imja Tse som det egentligen heter.
    Den som väntar träget vinner. Eller hur var det nu igen...
  • Bergsdrömmarna fortsätter.


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress:

    URL:

    Kommentar:

    Trackback