25.01.2009 Är tjejklassikern något annat än ett pinsamt hån?

Har googlat lite på det här med att göra en klassiker. Givetvis tänker jag mig den med Vasaloppet, Vättenrundan, vansbrosimmet och Lidingöloppet. Men vad hittar jag då. Någon sorts budgeterad variant som ska kallas "Tjejklassikern". Nästan så jag rodnar och sjunker ner lite längre på stolen. Stänger ner sidan och hoppas att ingen av mina kollegor ska ha sett något. Varför ska det hela tiden vara så att tjejer ska komma undan lättare. och varför går hela tiden det kvinnliga släktet med på det? Jag vill inte ses som nån andrasorteringens kärringmotionär som bara för att det ska vara jämställt får en klassiker bettan 86 också kan klara. Nej. Ordet "tjejklassiker" tänker jag radera ut ur min skalle. Ska man göra en Svensk Klassiker finns det bara ETT sätt som gäller. Och det är inte att promenera runt lidingö 10km med syjuntan.. Finns ingen som helst prestige bakom det..

Back to work...

Kommentarer
Postat av: funrun

fniss fniss, couldn't agree more...

Postat av: Fredrika

Ja, jag skulle ju kunna kopiera in min kommentar från funbeat här, men det kanske räcker med att säga att jag är SÅ med dig. Aldrig, aldrig att jag springer tjejlopp.

2009-01-25 @ 22:24:29
URL: http://gullfot.blogspot.com
Postat av: bänke

för att många kvinnor kanske inte känner sig så lockade att göra långa lopp, med mestadels män som deltagare....





dessutom var det ju länge inte ok att kvinnor deltog i vissa lopp. I vasaloppet blev det väl ok först runt 1980 någon gång...

2009-01-28 @ 11:10:39
Postat av: Sofia

MEN ELLER HUR!! Räcker det inte med den fjuttiga halvklassikern?

2009-06-29 @ 11:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback