22.04.2008 Tack..

Hur svårt är det egentligen att säga tack. Jag pratar med ca 300 kunder varje dag och spontant är det väl 50% som säger tack. Dom andra tvingar jag att säga tack genom att skitsurt väsa fram ett "varsågod". Säger dom ändå inte tack så upprepar jag "Varsågod" tills dom säger tack.
99% säger då tack utan att krångla medans 1% blir skitsura och gör en stor grej av det. Jag brukar då påpeka hur trevligt och lätt det är att klämma ur sig ett litet "Tack". Alltid är det någon ibland som påpekar att man gör denna procedur för att tjäna mer pengar varpå jag påpekar att - nej jag jobbar inte på provision och jag vill inget hellre än att ha mitt tack och lägga på. för att småprata med otrevliga människor är inte min grej.
Folk är så extremt egoisktiska,snåla och vill ingen annan väl.
Igår höll jag på att bli en utav dom men i sista sekund räddade jag dagen genom en god gärning.
Tur för mig. Nu kanske jag slipper hamna i helvetet - för den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback