16.08.2008 Today ia the day.

Igårkväll tog jag en sista menalt pepprunda. Jag kände mig pigg och med ett grymt go! i benen. Idag är det dock tyvärr mulet ute och vi får hoppas att regnet håller sig borta. Dels för att jag inte alls är sugen på att springa i regn och dels för att jag är lite snuvig och vill inte bli sjuk nu innan Kebnekaise.
Sitter på jobbet och äter jordgubbar och dricker vaniljte och har det helt ok än så länge. Måste försöka hålla mig positiv idag. Hela dagen.

Har samma känsla i magen som för ett par år sen när man skulle ut och tävla med kusen. Enda skillnaden är väl att nu är det bara en vilja som får bestämma och ingen tjurig stovilja att smöra för, bli förbannad på, be på sina bara knän för eller helt enkelt ha tredje världskriget mot.
Och dessutom finns det ingen stackars pappa med i bilden som var tvungen att köra runt oss fastän han hatade det..
Glömmer aldrig klassikern när vi hade åkt till Timrå för att tävla hoppning. Jag hade  dagen innan varit tvungen att göra ett hästbyte pga av att jag kraschat på hoppträningen samma vecka. Typiskt. Lånade världens flippigaste, nervigaste och tjurigaste märr av ridskolan och vi gav oss av. Jag startade givetvis sist och redan på framhoppningen stannade den gamla skatan för att vi blem ensamm i ridhuset. Jag flög i en snygg båge in i dom nymålade hindren. Tid fanns inte för fler språng utan det var min tur. Som en färgglad representat för pride, ja mina ridbrallor var inte riktigt vita längre efter badet i hindret red jag in på banan. Hinder 1 och 2 gick förvånandsvärt smärtfritt men sen kom den jävla muren. 3 stopp och sen var det kört. Som jag skämdes och så förbannade jag var. Och som att det inte kunde bli värre hörde jag min dölessa farsa skrika: "Har vi åkt så här jävla långt för att du skulle vara inne på banan I FEMTON SEKUNDER".
Ha ha ha. Det var sista gången jag tävlade i Kramfors... Och sista gången min pappa behövde agera chafför..


Tillbaka till jordgubbarna, fokuseringen och jobbdagen.

Kommentarer
Postat av: Catta

OM du får abstinens och vill testa tjuriga märrar igen har jag en, förhoppningsvis otjurig sak som nog ska fixa att skutta runt en bana om några år. Lycka till med springandet ikväll hälsar Catta, katterna och hästskrället

2008-08-16 @ 17:29:41
Postat av: lina

Kramfors har fina tävlingar. Det är bara du som inte uppskattat dom :P

2008-08-16 @ 19:55:37
Postat av: Madde

Haha..det hade jag velat se...:)

Btw...du va såå duktig ikväll...:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback