17.12.2008 Tröttsamt...

Igårkväll var det träning med underbara Linnéa. Stort gäng som laddade för intervaller på årstabron. Eller ja, alla utom Karin som körde västerbron istället.
Segheten var ett faktum och efter första tvåtusingen i 4:45 tempo tvärdog jag. Att köra intervaller dagen efter ett långpass var dålig planering. Följande "intervaller" gick i 5:[01-09-12] Inget att hurra över med andra ord. Tur att peppeningen fanns där från övriga klubbmedlemar och att jag och Mimmi (Ingrids dotter) turades om att dra runt varandra. Avslutning med löpskolning och soft jogg tillbaka till zinken.

Inatt sov jag grymt dåligt. Galna katter röjde runt i sängen och utanför var det något konstigt ljud som gång på gång väckte mig. När jag vaknade imorse var jag supertrött. Och vad är bättre mot trötthet än en morgonjogg. blev vantören ala 5,1 i 5:27 tempo. Inte för att det gjorde mig piggare men lite frisk luft fick man iallafall.

Lunchklättringen med Wille blev ett pass att minnas. Har inte klättrat på några veckor ju så armdöden kom som ett brev på posten. Massor av nya leder. Började med en ganska snäll 6A och avslutade med en inte lika snäll 6B. Inget onsight idag utan bara massor av tekniknötande vilket jag verkligen behöver. Har rätt bra teknik och styrka i armar, fingrar och överkroppen medans min fotteknik är rätt bedrövlig. Något att jobba på efter jul.  


Kommentarer
Postat av: Wille

Du är grym tjejen. Lite mer träning bara så tar du snart en 7A. Det är bara att plocka fram den där snygga fotsättningen du hade på slutet istället för att cykla omkring på chipsen :-).

2008-12-17 @ 15:41:28
Postat av: Fredrika

Håller med att intervaller inte är så lyckat efter långpass. Däremot har jag haft några riktiga hallelujasnabbdistanser dagen efter!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback