18.12.2008 Hur länge varar årets sista långpass?

Det återstår att se. Idag gjorde jag sista slag i sak och såg till att jag nu är officiellt ledig den 28e. Det är alltså detta jag surrar om: http://www.teamfakta.se/?TitelID=370 . Ett gäng übernördar. Passionerade livsnjutare och allt annat än vanliga alldagliga soffpotatis-svenssons. Med vätskebälten, en nästan religiös uppsyn och fickorna fyllda med russin drar dom runt. 6 mil. 60km. En hel jävla evighet. Vad ska jag då där att göra?
Jag ska springa såklart. Jag ska njuta av hur långt jag kommit som löpare på 10mån. En avslutande hyllning till ett fantastiskt löpår fyllt av alla känslor man kan tänka sig. Jag ska fan springa 6mil och sen ska jag hem och skriva en överpretentiös nyårskrönika. (Jag är för macho för att erkänna att jag kanske inte kommer komma hela 6mil, men det är en annan femma)
Så hur kan man bättre ringa ut det gamla och ringa in det nya, än med ett långpass. Årets sista långpass.

10 dagra kvar.
Hoppas vi ses.

Kommentarer
Postat av: funrun

det kommer att gå jättebra! Mitt längsta pass innan jag avverkade mitt första långpass (55k) var 20k - och jag överlevde!

Jag ser fram mot din nyårskrönika där du deklarerar hur du steg över 60k linjen med ett leende på läpparna!

Postat av: Fredrika

Det gör vi! Ses alltså.

2008-12-18 @ 09:37:59
URL: http://gullfot.blogspot.com
Postat av: bänke

Morsan berättade om en polare till henne som tog sig genom något sådant dära pass genom att säga hej till en överkörd fågel.



Varje gång han passerade sa han "hej på dig" och sedan tänkte han att han nu bara skulle säga hej 5 ggr till osv.

2008-12-18 @ 17:00:51
Postat av: S

Hej. Tack för kommentaren på vår blogg. Din blogg verkar också intressant. Hur länge har du löptränat? Det låter spännande med "årets sista långpass". Det blir kanske nästa års utmaning. Först och främst är det fokus på maran i Köpenhamn. :)

2008-12-18 @ 18:53:40
URL: http://runordie.blogg.se/
Postat av: MarathonMia

Klart vi ses där!

2008-12-22 @ 11:25:46
URL: http://marathonmia.blogspot.com/
Postat av: Emma H

Jag är sååååå avundsjuk på er som skall springa. Var med på "OS-maran" och det var riktigt riktigt kul! Tyvärr fick jag bryta p g a ett ont knä bara några kilometer innan mål men jag är ändå nöjd eftersom mitt tidigare längdrekord var en halvmara.

Njut!

2008-12-25 @ 22:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback