28.12.2008 Endel ord är så stora att de är svåra att hålla..

Entusiasm kan vara världens finaste ord. Iallafall idag. Idag var det årets sista långpass. En runda på 60km runt stockholm arrat av Team Fakta. Eftersom jag varit sjuk hela veckan tänker jag först inte vara med. Men vad är lite hosta och lite kraxande mot en heldag i entusiasmens tecken.

Imorse samlades 30-40 pers vid slussen för gemensam (nåja) avfärd. Några minusgrader och solen på väg upp bildade vi snabbt 2 grupper. Snabbisarna drag iväg på sitt håll och vi som tänkt ta det lilla lugna la vårat tempo i Peters och Fredrikas händer. Skeppsbrokajen, Strandvägen och Valhallavägen rullade förbi och man började känna sig varm i kläderna. Efter 15km kände jag att min blodblåsa från resan inte riktigt ville samarbeta men som tur hade man ju rutinerade ultrarävar omkring sig som bistod med både tejp och goda råd. Vi forsatte några km och kom fram till Ullas första depåstopp. Och vilken service. Världsklass på den donnan. Här fanns det buljong,kaffe,cola.russin,snittar,chips,gurka osv. Härifrån fick vi också sällskap utav Sebbe och Hurtbulle som lämnat den snabba gruppen till deras öde och hoppade glatt in i våran gemenskap istället. Halvmarapassering och stopp på en bensinmack för toa. Här lämnade Jossan in tofflorna med ett brett leende på läpparna då hon piskat sitt tidigare distansrekord med över 5km. Snyggt jobbat!. Vi fortsatte mot barkarby och när vi lubbade in mot Max visade garmin 32km. Jag som i förhand tänkt hoppa av vid 3mil hade redan nu sagit mitt tidigare distansrekord (22km) med en mil. Men vad är en mil när man kan springa en mara? Efter en burgare och lite ombyte var vi snabbt på G igen. Medans vi väntade utanför utmanade jag dum som jag var Mia i plankan och hon vann med hela 12sek då mina tår kroknade av smärta samma sekund jag intog position.
Jakobsberg och strax efter 40km var det Ullas depåstopp nr 2. Samma vinnande koncept och nu var målet nära. Jag och Hurtbulle fattade ett kollektivt beslut om att hoppa av vid maradistansen. Efter lite mer buljong och en näve russin var vi på g igen. Lite sega ben nu men trots allt spurtade vi glatt imål när klockan visade 42,195. Vilken lycka. En kort jogg senare satt vi på bussen på väg hem.

Ett stort tack till först och främst alla er som gjorde det här möjligt. Peter, Ulla, Team Fakta osv. Ett stort tack till det goda sällskapet och ett speciellt tack till Jossan, Mia, Fredrika och Hurtbulle. Bland folk som er är det svårt att ha det dåligt.
Ett riktigt myspass och det känns som att med den här rundan i bakfickan kan jag med gott samvete avsluta min första år som löpare på ett storslaget sätt.

43km. Det ni. Jag kom, Jag sprang, Och jag segrade i allra högsta grad.



När vi minst anar det,
skapar livet en utmaning åt oss för att testa vårt mod och vilja att göra något nytt;
vid en sådan stund är det ingen vits att låtsas att inget har hänt eller att säga att vi inte är redo.
Förändringen väntar inte.
Livet ser inte tillbaka.

Kommentarer
Postat av: funrun

såååå bra jobbat! Själv tänker jag ju aldrig springa en mara så det fick bli 41k för mig. Enough is enough...

Postat av: Magda

WOW! gör vågen :D

2008-12-28 @ 22:50:38
URL: http://www.welldyermaker.blogspot.com
Postat av: terese

Fasen vad härligt =)

2008-12-29 @ 08:07:16
Postat av: jossan

jag är sååå djupt imponerad av dig bruden!

fasen vad skönt för dig att ha klarat maradistansen. Du är så sjukt bra!!!

jag är jätteglad för min halvmara, nu ska vi fila på tiderna :)



Tack för gott sällskap och massa pepp!

2008-12-29 @ 09:38:04
URL: http://www.jossanstraning.blogspot.com
Postat av: Fredrika

Thanx miss L for a grand day out!! Och supergrattis till maran. Imponerande starkt, storslaget var ordet. Var ska det sluta? Inte alls, eller hur! :-)

2008-12-29 @ 14:15:19
URL: http://gullfot.blogspot.com
Postat av: MarathonMia

Duktiga superhärliga du!! Plankanutmaning efter 32km - det ena dårskapet efter det andra. Återigen - grattis till din första mara!

2008-12-29 @ 14:36:02
URL: http://marathonmia.blogspot.com/
Postat av: Joel

Gratulerar till 42195 meter!

2008-12-29 @ 17:21:55
URL: http://joljon.blogg.se/
Postat av: Linda

funrun , Du var grym du med. Tack för härligt sällis!



Dajjan, Haka på nästa gång? ;-)



Jossan, Det är du, jag och Döden. Så är det bara ;-)



Fredrika, Utan din perfekta farthållning hade det aldrig gått. Jag rullar ut min bönematta. Och sluta? Det här har inte ens börjat än ;-)



Mia, Tack. Och tack för allt pepp och en rolig vända :)



Joel, Tack grabben. Och grattis själv till 6962möh ;-)

2008-12-29 @ 20:43:35
Postat av: Peter Lembke

Härligt jobbat. Det var inspirerande att se dig springa längre än du gjort tidigare.

2008-12-30 @ 13:01:27
URL: http://www.teamfakta.se
Postat av: Marie

Shit va kul och springa sådär i en grupp!

RIKTIGT bra jobbat måste jag säga!! =D



Det kommer fler tips om man nu inte tycker om aprikoser ;)

2008-12-30 @ 18:43:52
URL: http://malleli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback