06.07.2008 Kloklippning from hell.

Igår var en både seg och hektisk dag. Jobbade 08.00-00.00 men det gick förvånandsvärt bra. Satta och hittade på närmare 20 avsnitt av TV4as "Hitta hem" och fick lite dåligt samvete för att mina kissar satt ensam hemma så länge. När jag kom hem möttes jag av 2 glada pälsbollar som satt i hallen och väntade på mig. Det lär ju ha varit sista gången man fick komma i närheten av Casey. Imorse tog jag nämligen tjuren vid hornen och bestämde mig för att försöka klippa hennes klor. För att göra en lång historia kort så är Casey en 8årig huskatt som kommer från Stockholms katthem. Hon räddades från misären där hon satt med 40 andra katter i en liten lägenhet där dom badade i skit och gick utan mat och vatten. Hon har liksom inte haft någon anledning till att känna tillit till människor förut. Här hemma har hon blivit en trygg,busig och glad katt. Om än lite reserverad mot besökare,snabba rörelser och vill inte bli hållen i. Det tog väl 10min innan jag lyckats knipa fast hemme inrullad i en hadduk och klippte klorna. Men det var under vildra fräs-protester. för att bli fasthållen är inte henns starka sida.
Nu ligger hon i hörnet vid bokhyllan och ser förnedrad ut. Hoppas hon inte hatar mig fullt ut efter det här. Får väl muta med något gott ikväll så kanske man kan få en förlåtelse.
Alla katter kan ju inte bara vara lika självklara som Lillmys :)

Han tillbringar föresten också förmiddagen här framför datorn..


Kommentarer
Postat av: Katterna på Katthemmet Kompis

Vilket hemskt liv Casey hade innan hon kom till katthemmet. Nu ser hon superfin ut! Hon liknar en turkisk van faktiskt... om man ser henne så här från ovan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback