14.11.2008 Jag har ett problem.

Distans: 5,20 km 
Tid: 00:26:45  
Snitt: 5:09 min/km 

Ju mer jag tittar på siffrorna från dagens pass ju mer inser jag att jag har ett problem. Problemet är att jag kan om jag vill. Men jag har jävligt svårt att plocka fram det alla gånger. Jag behöver den där lilla extra kicken.  Och jag vet inte hur jag ska lära mig vart den mentala gasen sitter. Ibland finns den liksom bara där. Det är inte ofta, men ibland.

Så här såg det i princip ut.

1km: 5:50min/km
2km: 5:02min/km
3km 4:28min/km
4km 4:19min/km
sista 1,2 var det nerjogg i +-5:30 tempo. Lite oklart tempo pga av strul.
Men det slutade alltså på 26:45.

Det är olidligt att springa så snabbt. Men det GÅR. Det är alltså inte omöjligt. Och jag snittade på 5:09. Helt bisarrt. JAG? Jag säger bara fy fan va jag var bra idag. Jag fick den där fria farten jag bad om. Var fasen den nu kom ifrån..

Jag har föresten kommit på vilket djur jag liknar när jag springer... And Im damn proud of if ;-)


Kommentarer
Postat av: magdalena

Skulle kunna vara min löplogg - jag springer som långsammast i början, typ " jag tar det lugnt så jag orkar hela varvet"-tempo. Det är nog en mental spärr...

Postat av: MarathonMia

Vilken grymming du är! Kom igen Linda - du kan ju! Kör långsamt på långa sträckor och ta ut dig på kortare - 500 meter är också en sträcka - glöm inte det!

2008-11-18 @ 12:20:49
URL: http://marathonmia.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback