21.11.2008 "Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken. "

Distans: 7,60 km 
Tid: 00:42:46  
Snitt: 5:38 min/km 

Jobbdagen har varit kaotiskt värdelös och jag har väl bråkat med alla som kommit i min väg bara för att jag vijat. Men så fort löpardagen tog vid blev det annat ljud i skällan. Lite mörkt, lite kallt, mycket halt och lite träningsvärk sen igår blev en grymt härligt tur runt Västertopr, Hägerstensåsen, Västberga, Solberga och hem. Tog det soft och nöjt av musiken i öronen och den kalla vinden som slog mig som en kärringväska på kinderna. Fruängens största smajl ägde jag idag.  Men all good things must come to an end, och snabbare än jag önskat var jag hemma igen. Som ett fån och med 10 par stora gloende ögon på mig från grillen på andra sidan gatan började jag med dagens
löpskolning ute på uppfarten. Utfallssteg, skipping, hälkickar och mångsteg blev det alla i set om 3. Flodhästens dans.

Jag har föresten hittat en grym lösning på ett litet problem. När jag springer vill jag alltid ha min ipod nära till hands för att kunna välja låtar osv. Men nu när det börjar bli tjockt med kläder har jag haft svårt att veta hur jag bäst ska ha den framme. I vanliga fall sitter den pastklipsad på axelbandet till linnet. Nu har jag dock hittat den ultimata platsen:

Jag har nämligen en liten smidig Ipod Shuffle som man med en liten klämman kan dra fast i kläder eller liknande. Så hör löste jag det:



Klipsade past den i armbandet på garmin, drog sladden genom tröjarmen och vipps så har jag den alltid nära till hands utan att behöva böka och stöka.

Kommentarer
Postat av: MarathonMia

haha - du är modig som kör löpskolning så där på egen hand! Tänk om de tar dig för löpnörd och börjar ropa glåpord...



Tack för tipset - har också en ipod shuffle...

Postat av: Linda

Haha ja det blir ju mer ursäktat när man gör det i grupp än ensam ;-)

2008-11-22 @ 10:11:08
Postat av: Masse

Nä, vad smart! Jag måste testa att ha den där jag också...

2008-11-28 @ 10:06:55
URL: http://42195mgk.wordpress.com
Postat av: Linda

Masse, Faktsikt ett totalvinnande koncept. You gonna live it!

2008-11-29 @ 20:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback