25.11.2008 Ursvik Extrem..

Imorse var det då dags för min debut i mytomspunna Ursvik. 15km på något sorts spår som var döpt till "Extrem".
Och jag gjorde precis tvärtemot vad min mamma skulle sagt. Åkte ut själv för att vid Hallonbergen bli upplockad av en relativt okänd människa i bil. Denna människa skulle sen guida mig runt i skogen. Denna människa heter Pia och visade sig vara precis lika trevlig som när vi snackade på nätet om att göra en löptur tillsammans.
På marken låg 20-30cm pudersnö och 80% av rundan var helt obanad. Konstigt att ingen nörd varit där före oss just idag. Det var riktigt tungt på sina ställen och backarna var inte att leka med. Mina New Balance fick styltor och det var riktigt halt med stenar, frusen lera och rötter under snön. Men härligt var det. Perfekt väder och supermysigt i skogarna. Som 2 små bulldozrar ångade vi på där i den kalla vinterluften. Dom gånger man sprang på eller korsade dom större spåren fick vi ofta se dom hurtiga skidåkarna som desperat försökte ta till vara på snön som enligt smhi ska försvinna nu på torsdag eller fredag. Det kommer med andra ord bli pissväder både i helgen och nästa vecka. Nästa vecka skiter jag i föresten. För då kommer jag sitta på en spansk ö, dricka fruktdrycker och jogga lite lätt i strandbrynet ala baywatch.


Vadå, blöta fötter? Av det här? Neejdå.


Njutbart..


Våra spår bakom oss..

Tummen upp åt att spåra.

Kommentarer
Postat av: Fredrika

Coolt! Och visst är det ett häftigt spår. Funkar tyvärr inte med maffeeländet, men sen är jag på't igen :-)

Postat av: Linda

Nej Maffe skulle inte ha gillar det där. Jag tror mitt tålamod tänker ge maffe cementfot och ståplats i mälaren nu faktsikt. Hade tänkt pressa några pass till innan jul men jag vetafasen om jag orkar. :-)

2008-11-25 @ 20:29:29
Postat av: Joel

Klart du orkar med lite Maffe. Visualisera nepalesiska uppförsbackar i tunn luft + långa asfaltsträckor vid Stockholm marathon ;)

2008-11-25 @ 20:45:31
URL: http://joljon.blogg.se/
Postat av: Linda

Joel, Äääh. Jag visualiserar mig hellre i ett grymt skönt lagomtempo än maffefjant ;-)

2008-11-25 @ 21:28:54
Postat av: jossan

hörru du, du tror väl inte jag tänker låta dig slippa undan mig och Maffe heller. Det kan du glömma. Ett par maffepass till ska vi allt fixa bara så du vet :)



2008-11-26 @ 09:16:24
URL: http://jossanstraning.blogspot.com/
Postat av: MarathonMia

Löpning när den är som bäst. Blir tårögd och avis.

2008-11-27 @ 10:39:11
URL: http://marathonmia.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback