29.10.2008 Årstaviken runt i tokmörker..

Distans: 9,50 km 
Tid: 00:55:01  
Snitt: 5:47 min/km 


Fasen va tidigt det blir mörkt nu för tiden. Redan vid 16 rycket var det ju nästan svart. Satt hemma och kollade Top Model inlindad i beslutsångestens pläd och med en kopp Te i handen. Hade det inte varit för att det var IF Linnéa träning hade jag aldrig masat mig ut. Vad kan väl bara vättre än lite draghjälp i mörkret. Dagens pass skulle bestå utav en "Easyjogg" runt årstaviken. Spännande då jag hittills inte sprungit den rundan. Den skulle enligt
Allans uppgifter vara helt ok upplyst men det får väl anses ganska relativt.. I Vilket fall trodde jag att jag efter gårdagens ganska tunga pass skulle vara bra mycket tröttare än vad jag var. Det var ett behövligt pass i vilket fall. Även om det inte riktigt blev easyjogg för mig...
Jag och Ingrid tog rygg på övriga gruppen och efter lite vimsande om vägval osv så blev vi ikappsprungna av hurtiga Helena och Maria som hade gjort en tvättäkta ultra-uppvärmning tillsammans med Annika och ultradrottningen Ultraschmultra.
Skönt att få både draghjälp och bli tryggt ledsagade tillbaka till Zinkens trygga vrå.
All cred till klubben. Vilken gäng.




Snacket under gårdagens tur var ganska mycket Marathon. Undrar om man kan träna löpning i Himalaya. Annars är jag rätt grillad inför maran. Men Backintervaller borde väl gå att klämma in några pass i veckan iallafall..

Kommentarer
Postat av: Joel

Det är absolut läge för backpass. Träning med ryggsäck och storskor bäddar verkligen för att du kommer flyga fram på Sthlm Marathon :)

2008-10-29 @ 08:08:35
Postat av: Linda

Om jag litar på dig joel, betyder det också att jag får skylla på dig om maran går åt helvete? ;-)

2008-10-29 @ 08:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback