23.09.2008 Life is a half... marathon.



Idag har jag sprungit min första halvmara. Träningspass och inte tävling givetvis. 21km. Det är utan tvekan mustigare än vad man tror. Förbi Västberga, Hägerstensåsen, Telefonplan, Liljeholmen och in till Södermalm. Vidare ner genom tanto och följde sen vattnet bort till Eriksdalsbadet. Fantastisk morgon som började i dimma men slutade i strålande solsken. Vände vid badet och sprang tillbaka genom tanto, stannade till vid minigolfen och fyllde på vätskebältet, tog en dextrosol och sen sniglade vidare upp över Liljeholmsbron igen. En enda lång uppförsbacke till telefonplan och sen svängde jag av mot Västberga, genom Solberga, genom Fruängen igen och vidare genom Långbro och sen hem. En halvmarathon med andra ord. När jag traskade in genom dörren hemma blev jag nedslagen av ångesten över en tanke som började mala i skallen: "En marathon är dubbel så lång mot för vad jag sprang idag". Jag försökte skratta bort tanken. Men det gick inte. En stor jävla guldstjärna till alla tappra galenskapare med titeln "Marathonlöpare". Ni är galna. Underbart galna.
 
Efter passet blev det ett frosseri med Grekmat och lösgodis och filmen "Into the Wild". Har ni inte sett den så - se den. Väcker många funderingar och tankar.

Kommentarer
Postat av: Ida

Wow, jag är sjukt impad!

Postat av: Joel

Bra jobbat! Tänk nu på att din kropp förtjänar lite vila :)

2008-09-23 @ 22:25:30
Postat av: bänke-sänke

lite grekmat, film å tillhörigheter efter våran kebne-strapats hade ju inte suttit fel.

2008-09-23 @ 23:15:11
Postat av: MIa

Grymt imponerad av all din träning, förstår inte hur du orkar hålla motivationen uppe ;p Mitt största probelm.

2008-09-26 @ 15:00:30
URL: http://knasboll999b.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback